Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

amelie22

dobrý

Dobrý článek a souhlasím. Sama jsem kouřila a také jsem neměla problém se omezit v prostředí nekuřáckém. A úplně nejlepší je přestat, nebýt závislý a užívat si svobodu.:-)

0/0
7.7.2009 11:40

vanilka35

milé překvapení

Musím říct, že mě Váš postoj mile překvapil. Čekala jsem totiž právě tu agresivní obhajobu kouření (mám na to právo, je to moje svobodná volba, tak ať nekuřák odejde, když mu to vadí, apod.). Za celou dobu, co vedu diskuzi s kuřáky (jsem nekuřák), jsem ještě neslyšela tak tolerantní postoj, kdy kuřák přistoupí na to, že svým chováním opravdu může obtěžovat a že jsou situace, kdy tedy kouřit nebude. Kdyby to tak dělala většina kuřáků, nebylo by tolik militantních projevů od nekuřáků. Díky.:-)

0/0
7.7.2009 7:49

wolfhead

Re: milé překvapení

díky :-)

0/0
7.7.2009 11:35

atamka

Mně

kouření velmi prospívá! Je to tak... tak jednou za dva tři roky dostanu virózu. To vzkazuji všem kuřákům, kterým neustále včetně blbý krabičky někdo připomíná, že dostane rakovinu. Tůdle!

0/0
5.7.2009 22:24

Psí zadek

Proč nekouřit třeba v kinech?

aneb co mě nedávno napadlo při úvaze nad kouřením v restauracích (nereaguji ani tak na článek výše, jako spíš na dané téma celkově). Nejčastější argument obhajující kouření v restauracích zní asi v duchu, že do restaurace přece nikdo chodit nemusí, takže komu vadí zakouřenost, ať tam jednoduše neleze. Tak mě napadlo, proč nepovolit kouření třeba v kinech? Tam přece taky nikdo chodit nemusí. Není zákaz kouření v kinech omezováním svobod kuřáků? Jaký je v tomto smyslu rozdíl mezi kinem a restaurací?

0/0
4.7.2009 19:32

wolfhead

Re: Proč nekouřit třeba v kinech?

zajímavé.. myslím že v AERU v Praze se mohlo kouřit.. ale jinak.. ad absurdum máte sice prvdu, nicméně z hlediska zdravého rozumu a všeobecných zvyklostí je to trošku mimo mísu.:-)

0/0
4.7.2009 21:34

Psí zadek

Re: Proč nekouřit třeba v kinech?

Ale kdepak, kdysi jsem četla, že v Itálii se ještě tak cca před dvaceti lety v kinech běžně kouřilo. V Číně se zase kouřilo a nejspíš ještě kouří v některých vlacích a autobusech (konkrétně v různých lokálkách, přičemž ve vlacích je kouření zakázáno, ale nikdo to nerespektuje). Ale dopravní prostředky jsem jako příklad použít nechtěla, protože ty člověk, na rozdíl od kina, občas potřebuje.

Takže můj příklad s kinem není vůbec absurdní, naopak je reálný. Zdravý rozum? Zkuste to obhájit argumenty. Podle mě jde právě a jedině o ty ZVYKLOSTI - to, na co jsme zvyklí, považujeme za normální a správné. Příklad z jiného soudku: pearcing. Před časem tu byl článek jednoho staršího blogera o tom, že se mu pearcing a tetování nelíbí (proti tomu nic, mně se zas nelíbí chlapi s odbarvenými vlasy, ani nevím proč), pod ním diskuse s převahou názorů, že pearcing si pořizují jedinci s nižším IQ, sebevědomím a sociálním postavením. Tak jsem se zeptala, jaký je rozdíl mezi pearcingem třeba obočí a

0/0
5.7.2009 12:46

Psí zadek

Re: Proč nekouřit třeba v kinech?

všeobecně akceptovaným pearcingem ušních lalůčků. Podle mě jenom ten, že na jeden jsme dlouhodobě zvyklí a na druhý nikoli. Bohužel mi v oné diskusi nikdo neodpověděl...

0/0
5.7.2009 12:48

wolfhead

Re: Proč nekouřit třeba v kinech?

dobrý večer, máte v tom chybu.. píše se piercing.. od slova pierce :)

0/0
5.7.2009 23:52

Psí zadek

Re: Proč nekouřit třeba v kinech?

Pardon, se mi to nechtělo dohledávat (anglicky mluvím docela slušně, ale píšu naprosto otřesně). Na věci to ale zas tolik nemění ;-)

0/0
6.7.2009 1:03

wolfhead

Re: Proč nekouřit třeba v kinech?

já vím, jen jsem si zvečera dovolil tak trošku rýpnout :-)

0/0
6.7.2009 13:24

dino_na_idnes

Re: Proč nekouřit třeba v kinech?

No a co teprve takové divadlo, mám divadlo rád a poměrně často je navštěvuju. A představte si, z šesti her, které jsem v uplynulých dvou měsících viděl, ve třech z nich herci na jevišti kouřili!

V kombinaci s tím, že zastávám názor, že od čtvrté řady dál už nemá cenu do divadla chodit, mám jedině štěstí, že jsem kuřák a tak mi dým vanoucí na mě z jeviště nijak zvlášť nevadí (nejhorší dopad je to nutkání si zapálit s nimi). Chudáci militantní nekuřáci v první řadě by nejspíš dostali infarkt. :-P

0/0
6.7.2009 17:48

Vladimír054

Maj recht, Vašnosti!

R^

0/0
4.7.2009 5:04

wolfhead

Re: Maj recht, Vašnosti!

Děkujou, pane velkotovárníku.:-)

0/0
4.7.2009 7:52

framy

prostě dobrý

R^ a jdu na cígo.

0/0
2.7.2009 20:45

wolfhead

Re: prostě dobrý

že necháme děkovat :-)

0/0
2.7.2009 22:37

wrangler

Bylo by zajímavé

vědět o kolik by se propadl státní rozpočet, kdyby občané pouhý měsíc přestali kouřit, pít alkohol a kupovat benzin a naftu. ;-D;-D;-D

0/0
2.7.2009 12:11

Dark5

Re: Bylo by zajímavé

Koureni a piti alkoholu bych k nakupu benzinu a nafty neprirovnaval. Prvni dve jsou zbytne zalezitosti, preprava osob a nakladu v dnesni dobe tak uplne zbytna neni. No asi byste se divil, kdyby jste si pro pecivo mel dojit pres pul mesta do pekarny a po ceste vas 3x srazil cyklista.

Lec koureni se statni pokladne rozhodne nevyplati (na leceni rakoviny a jinych chorob spojenych s kourenim vyda vic nez vybere) a u alkoholu to asi take nebude tak zhave (ty znicene osudy a leceni taky neco stoji).

A jinak autor clanku by se mel zamyslet nad tim, jestli nahodou svym smradlavym kourem neobtezuje okoli a zbytecne neprispiva k niceni zdravi jinych lidi. Az prestane tohle delat, at si kouri treba celou krabku naraz. Svoboda jednoho by mela koncit tam, kde zacina svoboda druheho, ale tohle kuraci nedodrzuji a pritom to od nekuraku klidne vyzaduji. Bohuzel cigareta dela z cloveka sebestrednyho egoistu.

0/0
3.7.2009 21:58

Gaspard

Re: Bylo by zajímavé

To že stát prodělává při léčbě rakoviny je lež, kterou se nám snaží vnutit určitá skupina lidí (z velké části stejná jako ta, co tvrdí, že lít potraviny do aut je ekologické). Zkuste počítat se mnou:

Počet kuřáků je u nás podle SZÚ 26,6% (t.j. cca 2.7 milonu lidí)

Většina kuřáků spadá do kategorie ekonomicky činných (tzn. platí daně a pojištění)

Roční rozpočet na zdravotnictví je cca 170 - 200Mld (kuřáci se podílí v průměru stejným podílem jako ostatní ekonomicky aktivní populace, t.j. cca 27%).

Roční zisk státu z daní z tabákových výrobků (spotřební daň a DPH) je cca 50Mld - což představuje 25-30% ročního rozpočtu zdravotnictví. Z toho vyplývá, že kuřáci svými platbami pokrývají z 52 - 57%. Skutečně si myslíte, že léčebné výdaje na nemoci z kouření stojí 60 a více procent rozpočtu zdravotnictví. Jako domácí úkol si najděte na stránkách Českého Statistického Ústavu procentní rozdělení příčin úmrtí u nás a budete silně překvapen.

0/0
7.7.2009 15:10

wrangler

Ano!

Ano, ano ,ano! Karma.R^R^R^

0/0
2.7.2009 12:06

wolfhead

Re: Ano!

díky díky díky R^

0/0
2.7.2009 22:37

mysak_25

Karma

R^

0/0
1.7.2009 18:10

wolfhead

Re: Karma

dík.R^

0/0
2.7.2009 7:13

mira232

vy

co tady pisete jak stat musi platit lecbu kurakum byste si meli uvedomit ze nejen kuraci jsou nemocni a na neco umiraj. kazdej nakonec na neco chcipa a stat to stoji penize jenze vetsina nekuraku predtim bere delsi dobu penzi a neplati dane z cigaret a pak dostanou misto raka plic(ale toho klidne taky) raka tlustyho streva. takze penezma se neohanejte. kdyby to bylo tak ze stat zaplati vic za kuraky nez za nekuraky i kdyz se od ty castky za kuraky odectou dane ktery kuraci zaplati za cigarety tak potom byste meli pravdu.

0/0
1.7.2009 11:15

mira232

Re: vy

ale tak to neni. to jenom nekteri lide se snazi po svym interpretovat urcite veci a pritom spolehaji(opravnene) na jednoduchost a neochotu se nad necim zamyslet do hloubky, coz se tyka vetsiny populace. vzdyt jinak by to tady muselo vypadat uplne jinak.

0/0
1.7.2009 11:21

wolfhead

Re: vy

vy budete šikovnej člověkR^

0/0
1.7.2009 11:26

Anavi

Pokud by všichni kuřáci byli tak rozumní jako vy,

tak by myslím nebyli hysteričtí nekuřáci. Část kuřáků stále nechápe, že když kouří, tak se kouř nedrží u nich, ale obtěžuje okolostojící na zastávce, ve frontě, ...

Nemám problém s obejítím skupinky kuřáků, ale štve mne, když někde stojím, přijde tam kuřák a zapálí si.

0/0
1.7.2009 10:05

wolfhead

Re: Pokud by všichni kuřáci byli tak rozumní jako vy,

tak s tím mám taky problém, naštěstí se mi to nestává tak často.

0/0
1.7.2009 10:42

dino_na_idnes

Re: Pokud by všichni kuřáci byli tak rozumní jako vy,

Souhlasím, co mě fakt dokáže naštvat je, když si stojím se svým cígem deset metrů od zastávky plné lidí bedlivě sleduje, kterým směrem fouká vítr, když vtom tam přijde nějaký frajírek a uprostřed lidí si zapálí.

A neštve mě na tom ani tak to, že já "musím" být opodál a on ne, ale hlavně lhostejnost lidí kolem, kteří mu nic neřeknou a přetrpí to (aby si pak třeba v anonymní diskusi na netu stěžovali, jak jsou ti kuřáci hrozně neohleduplní).

0/0
6.7.2009 17:43

lada222

Re: Pokud by všichni kuřáci byli tak rozumní jako vy,

To je tim, ze ve skutecnosti je vetsina lidi normalnich. Skutecnych militantu po svete nebeha tolik jak by se mohlo zdat z internetovych diskusi.

0/0
7.7.2009 10:43

nameless_one

Libi se mi...

Libi se mi, jak tu vsichni antikuraci mavaji cisly, ktere videli nekde z vlaku. Ze prijmy statni kasy jsou v minusu v pomeru s vydaji na leceni kuraku? A ted jeste tu o Karkulce prosim. Uz jen hola cisla rikaji svoje... V CR se rozcne proda vice nez jedna miliarda krabicek cigaret. (Pocitat budu ovsem jen s ni...)

Takze tu mame jednu miliardu prodanych krabicek rocne. Dan z jedne cigarety je pevna 1.03Kc + 28% z ceny. Minimum vsak 1.92Kc za cigaretu. Z toho nam vyplyne, ze minimalni dan z jedne krabicky cigaret je 38.40Kc.

Tedy statni kasa vidi od kuraku rocne MINIMALNE 40 miliard korun a tohle cislo je, priznejme si, jeste o hodne vyssi.

Ted si prosim zjistete celkove statni vydaje na zdravotnictvi.

A vcil mudrujte sohaji.

0/0
1.7.2009 9:55

pointre

Re: Libi se mi...

jsem kuřák. kouřím asi 40 denně (sparty) někde jsem četl že z krabičky jde do státní kasy cca 60% což je asi 40kč z krabičky Sparet (80 denně) což je 29t ročně. Kouřím od 16-ti let je mi 40. Já myslím že jsem si na svého raka vydělal, a navíc platím i slušné zdravotní pojištění... a fakt nehodlám přestat. ;-D;-D

0/0
1.7.2009 10:00

pointre

Re: Libi se mi...

a jdu si zapálit :)

0/0
1.7.2009 10:01

wolfhead

Re: Libi se mi...

to není špatný nápad , já půjdu až tak za půl hodiny.. :-)

--

0/0
1.7.2009 10:43

lada222

Re: Libi se mi...

To jsme na tom uplne stejne:-). Taky kourim od 16, uz 32 let, taky Sparty a 40 denne je tak optimalnich. A prestat? Nikdy!;-D

0/0
1.7.2009 12:00

Gaspard

Re: Libi se mi...

V únoru t.r. vydalo ministrestvo financí informaci, že pro tento rok očekává výběr daní z tabáku a tabákových výrobků v hodnotě PŘESAHUJÍCÍ 50Mld.

0/0
7.7.2009 15:13

Eldi

vajgly

a co vy ohleduplní kuřáci děláte s vajglama, když kouříte venku? Co vídím, tak vajgl v 90% skončí na zemi, místo v odpadcích...

0/0
1.7.2009 9:53

hasmen

Re: vajgly

Já je žeru...

0/0
1.7.2009 9:55

pointre

Re: vajgly

jj pravda, já ho viděl :)

0/0
1.7.2009 10:01

hasmen

Re: vajgly

;-)

0/0
1.7.2009 10:15

pesimistka7

Re: vajgly

Jak jsem psala níž, každý může nedopalek hodit do kanálu, nebo ho  pořádně uhasit /nejlépe o chodník, není snad problém udělat dřep/ a vyhodit do koše. Já, když už vyjímečně kouřím venku a nemám po ruce popelník, tak činím.

0/0
1.7.2009 10:06

Eldi

Re: vajgly

to vás ctí, bohužel většina ho jen odhodí...

0/0
1.7.2009 10:10

pesimistka7

Re: vajgly

Co naděláme. Je to prostě o slušnosti a ohleduplnosti. Ale nejsem jediná, kdo je schopen po sobě uklidit. Ti neslušní a neohleduplní jsou bohužel, jako vždy, více vidět a potom se nadává na všechny - jako vždy.

0/0
1.7.2009 10:14

Gaspard

Re: vajgly

Vajgl je ekoligicky snadno odbouratelný odpad (papír a buničina).

0/0
7.7.2009 15:15

jájik

jo

0/0
1.7.2009 9:52

jájik

Re: jo

teda ne

0/0
1.7.2009 9:52

Dědeček Vševěd

KUŘÁCI SMRDÍ !

Já, bývalý kuřák, jsem to poznal v plné míře, až když jsem před třemi roky přestal ! Dodatečně se všem, kterým jsem smrděl po kouři,  omlouvám ... :-(

0/0
1.7.2009 9:51

ivabublan

Zasadni omyl je v tomto:

>>> Ne, že bych byl expert na daňovou politiku a její vliv na rozpočet našeho státu, ale troufám si říci, že daně pocházející z výroby a prodeje tabákových výrobků tvoří nemalou část peněz určených k rozvoji naší republiky. Čili, zjednodušeně - antikuřácký zákon v plné výši = menší tržby, méně cigaret = menší příspěvky do státní kasy. <<<

Kdyz odectete naklady na leceni kuraku jste v minusu! Ve velmi zasadnim minusu! (Data jsou dostupna na webech ministerstev)

0/0
1.7.2009 9:17

wolfhead

Re: Zasadni omyl je v tomto:

nejsem neomylný :) Nicméně pokud se prohlodáte diskuzí, uvidíte různé, též zajímavé a rozumné argumenty od ostatních.

--

díky za konstruktivní kritiku.

0/0
1.7.2009 9:22

ivabublan

Re: Zasadni omyl je v tomto:

budu se opakovat, ale:

i kdyz kurak "cely" zivot sype do statni poklady dane a okrada tak sve deti (ma-li je), tak timhle nezaplati ani rocni lecbu rakoviny.

A uvedomit si musime i to, ze on nezpusobi raka jenom sobe, ale i lidem ze sveho okoli!!! Znecisteni taky spatne pusobi na alergiky a astmatiky. Detem vyvolava nabeh na alergii, dospelym nabeh na astma i ve vysokem veku!!!

Proste kurak zabiji lidi kolem sebe - hrozne pomalu, neprimo, ale zabiji.

0/0
1.7.2009 9:25



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.