Zase jeden mail..

Buďtěž zdrávi a živi (/í?). Před pár dny jsem se věnoval bohulibé činnosti – zahřívání mé milované polstrované otočné kancelářské židle a zíral u toho do 19“ displeje napojeného na pracovní notebook. Tuto činnost provádí možná i někdo z Vás, čtenářů. Však také na tom není ničehož špatného, pokud ovšem jest k této kratochvíli připojena i pracovní činnost.

Tu jsem se samozřejmě pokoušel vyvíjet. Zrovna jsem dumal nad nesmrtelností chrousta a lidské hlouposti, když tu náhle zavibroval telefonní přístroj a ohlásil příchod nové textové zprávy. To bejvá, řekl by Forrest Gump.  V těle zprávy se pravilo o doručení nového e-mailu.

Stane se, řekl bych já. Navštívil jsem tedy jeden z nemála e-mailových  účtů a zprávu patřičně prolustroval.

 

V jednu chvilku jsem nevěděl, čí jsem. Obracel se na mne jistý pan XY, který se mne tázal na názor na podílové fondy obecně a v současné podobě a zároveň na názor ohledně jisté společnosti, která mu nabídla pracovní umístění. Že prý někde na jakémsi fóru četl nějaký můj názor na fondy a že se mu to líbilo.

I dmula se mi hruď potěšením. Nedlouho poté mi ale v hlavě vyvstal VELKÝ červený otazník

„Bohamariabaičučoriedka, co to je , kdo to je“ ? Za normálních okolností bych tu zprávu okamžitě smazal, ale asi jsem v tu dobu měl , jak se říká,  světlou chvilku. V palbě proti nepříteli jsem zprávu vrátil s dotazem - kde že vlastně na mně přišel; s tím, že mu plnohodnotnou zprávu odešlu o den později. Zpráva odeslána, doručena, přečtena, zodpovězena. Zde uvádím svou odpověď s tím že ji volně ponechávám supům na rozcupování na součástky:

 Zdravím,

co se týče oné společnosti : 1/  už jste s nimi přišel do kontaktu ? - osobní schůzka je vždy podstatnou záležitostí.
2/ už jste se někdy setkal se společností podobného zaměření ?
--
Jde patrně o případ, kdy na základě investice do potřebných povolení : živnostenský list, registrace u ČNB jakožto investiční zprostředkovatel budete moci vykonávat určitou formu finančního poradenství a za prodané produkty budete dostávat provizi.(tady bych pátral po provizním systému). Samozřejmě z této činnosti plyne povinnost platit daně a odvádět sociální a zdravotní pojištění.
Donedávna šlo o poměrně jednoduchou věc- člověk si de facto mohl dělat co chtěl. Po přijetí směrnic MiFID je situace trochu komplikovanější. Klientům se nesmí přímo doporučovat produkt, je třeba projít dotazníky- každý fin. ústav má svůj vlastní. Soudě dle informací z webu Esfonds mají toto nějakým způsobem ošetřeno. Tady by to  chtělo získat co nejvíce informací přímo od Vašeho kontaktu z oné firmy.

Podílové fondy: V současné době by se mohlo jednat o poměrně dobré příležitosti k nákupu, problém je v tom že : 1/ tato společnost není příliš známá, 2/ těžko lze ohadnout správnou dobu k nákupu. Taky záleží na složení fondu, zda je otevřený/uzavřený, do čeho investuje, jaká je likvidita, poplatky, historie fondu, stupeň rizikovosti, míra zajištění..

Tyto fondy jsou v podstatě dobré, jen je třeba si ujasnit priority- hlavně co se týče ochoty podstoupit riziko, na jak dlouho si člověk může dovolit ponechat peníze ve fondu. A potom, jak se říká, děj se vůle boží.
……

Takhle to dopadá, když člověku někde ujede ruka.

Co si o tom myslíte, náhodní kolemjdoucí ?

Autor: Jakub Stupka | pondělí 27.10.2008 22:52 | karma článku: 8,09 | přečteno: 701x
  • Další články autora

Jakub Stupka

Reparát včerejšího zmetku

14.2.2011 v 10:00 | Karma: 6,53

Jakub Stupka

Sobotní losos.

30.8.2009 v 15:44 | Karma: 12,68

Jakub Stupka

Pidiblog : žabožroutský premier

10.6.2009 v 10:44 | Karma: 12,16

Jakub Stupka

Pidiblog : část 1

28.5.2009 v 13:51 | Karma: 8,44

Jakub Stupka

Paroubegg a jiné..

26.5.2009 v 11:17 | Karma: 10,19

Jakub Stupka

Ach jo..

24.4.2009 v 11:39 | Karma: 9,28

Jakub Stupka

Glosy dnů minulých.. poprvé.

11.4.2009 v 10:44 | Karma: 10,34

Jakub Stupka

Dopis státu

13.11.2008 v 13:55 | Karma: 22,67

Jakub Stupka

Poema Fantasmagorica a jiné..

30.10.2008 v 11:58 | Karma: 8,90
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1488x
Jihočech bydlící-pracující-žijící v Praze.